Steven Spielberg mógł tym razem być tylko producentem, jednak jego dzieło (powstałe w Amblin, a nie DreamWorks) wstrząsnęło amerykańskim box office'em. I to pomimo faktu, iż wszyscy spodziewali się, że
"Jurassic World" będzie wielkim przebojem. Otwarcie przekraczające 100 milionów było pewne. Kiedy jednak w piątek film zarobił 82,6 mln dolarów, stało się jasne, że oto jesteśmy świadkami historycznego wydarzenia. I tak też jest. Widowisko zarobiło 204,6 mln dolarów. Jest to dopiero drugi film w historii, którego otwarcie przekroczyło 200 milionów. Do rekordzisty –
"Avengers" – zabrakło niewiele, bo zaledwie 2,8 mln dolarów.
Oczywiście mówimy na razie o wynikach szacunkowych. Jeśli w niedzielę Amerykanie wybiorą się tłumnie do kin (i spadek będzie niższy od przewidywanych 25%), rekord
"Avengers" może się nie utrzymać. Nawet jeśli to się nie uda, to obraz i tak może pochwalić się najlepszym otwarciem czerwca i oczywiście najlepszym weekendem czerwca (dotychczasowym liderem był
"Człowiek ze stali" z jakże "skromnym" wynikiem 116,6 mln dolarów).
W ten sposób Universal Pictures kontynuuje swoją fenomenalną passę.
"Jurassic World" jest czwartym filmem studia, które w tym roku zarobiło w Stanach przynajmniej 100 milionów dolarów. Żaden z konkurentów nie może pochwalić się więcej niż dwoma tytułami z "setką". Nic więc dziwnego, że jest też pierwszą wytwórnia, której wpływy ze sprzedaży biletów przekroczyły w tym roku miliard dolarów.
Setki 2015 roku # | Tytuł | zarobił w sumie
| otwarcie | liczba kin
| premiera | projekcje 3D
| budżet
|
1
| Avengers: Czas Ultrona
| $444,7
| $191,3
| 4,276
| 1.05
| tak
| $250
|
2
| Szybcy i wściekli 7
| $350,8
| $147,2
| 4,004
| 3.04
| -
| $250
|
3
| Jurassic World
| $204,6
| $204,6
| 4,274
| 12.06
| tak
| $150
|
4
| Kopciuszek
| $199,3
| $67,9
| 3,845
| 13.03
| -
| $95
|
5
| Dom
| $173,2
| $52,1
| 3,708
| 27.03
| tak
| $135
|
6
| Pitch Perfect 2
| $170,7
| $69,2
| 3,473
| 15.05
| -
| $29
|
7
| Pięćdziesiąt twarzy Greya
| $166,2
| $85,2
| 3,646
| 13.02
| -
| $40
|
8
| Spongebob na suchym lądzie
| $163,0
| $55,4
| 3,641
| 6.02
| tak
| $74
|
9
| Mad Max: Na drodze gniewu
| $138,6
| $45,4
| 3,702
| 15.05
| tak
| $150
|
10
| Zbuntowana
| $129,4
| $52,3
| 3,875
| 20.03
| tak
| $110
|
11
| Kingsman: Tajne służby
| $128,2
| $36,2
| 3,204
| 13.02
| -
| $81
|
12
| San Andreas
| $119,3
| $54,6
| 3,777
| 29.05
| tak
| $110
|
Zgodnie z oczekiwaniami do grona "setek" dołączył
"San Andreas". Obraz stracił jednak 57% w porównaniu z ubiegłym tygodniem, tak więc jego szanse na znalezienie się w pierwszej dziesiątce tegorocznych premier są równe zeru.
Pojawienie się
"Jurassic World" miało zresztą negatywny efekt na większość tytułów z pierwszej dziesiątki. Jedynym filmem, który oparł się inwazji dinozaurów, jest
"Pitch Perfect 2", czyli tytuł także wprowadzony przez Universal Pictures. Muzyczna komedia straciła zaledwie 20% i jest o krok od wskoczenia do pierwszej piątki najbardziej kasowych obrazów roku, bijąc animację
"Dom".
To nie jest jedyny sukces
Elizabeth Banks w tym tygodniu. Do pierwszej dziesiątki dobiła się biografia lidera The Beach Boys
"Love & Mercy", w której aktorka się pojawiła. Awans był możliwy, ponieważ obraz zanotował mniejsze spadki od wyżej notowanych przed tygodniem konkurentów jak
"Poltergeist" czy
"Witamy na Hawajach".
Pierwsza dziesiątka wygląda następująco:
# | Tytuł | zarobił w weekend | zarobił w sumie | tyg. na ekranie | kina |
1
| Jurassic World
| $204,6
| $204,6
| 1
| 4,274
|
2
| Agentka
| $16,0
| $56,9
| 2
| 3,715
|
3
| San Andreas
| $11,0
| $119,3
| 3
| 3,535
|
4
| Naznaczony: rozdział 3
| $7,3
| $37,4
| 2
| 3,014
|
5
| Pitch Perfect 2
| $6,0
| $170,7
| 5
| 2,677
|
6
| Ekipa
| $4,3
| $25,9
| 2
| 3,108
|
7
| Mad Max: Na drodze gniewu
| $4,1
| $138,6
| 5
| 2,234
|
8
| Avengers: Czas Ultrona
| $3,6
| $444,7
| 7
| 2,156
|
9
| Kraina jutra
| $3,4
| $83,6
| 4
| 2,540
|
10
| Love & Mercy
| $1,8
| $4,8
| 2
| 573
|
Za tydzień Disney spróbuje nawiązać walkę z Universalem za sprawą animacji Pixara
"W głowie się nie mieści". W szerokiej dystrybucji ma się również pojawić
"Dope" – komedia, która miała swoją premierę na festiwalu
Sundance.